חיילי אוקראינה היהודים: "נלחמים על הבית, אין ברירה"

    איתי גדסי No Comments on חיילי אוקראינה היהודים: "נלחמים על הבית, אין ברירה"

    חיילים יהודים מצבא אוקראינה התארחו השבת במז'יבוז', עם משלחת העיתונאים בה אני משתתף. הם סיפרו על הקרבות ועל היחס אליהם כיהודים בצבא אוקראינה. הם מאמינים שהם ינצחו את "הדוב הרוסי". הם סיפרו: "נלחמנו פנים מול פנים, נלחמנו על הבית שלנו, לא היתה לנו ברירה". במוצאי השבת נערך מעמד פידיון הבן לשני מבוגרים ותינוק שנולד לפני חודש ימים

    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבת התארחו מספר חיילים יהודים מצבא אוקראינה בשבת מיוחדת שערך הרב הלל כהן יועץ לשכת הנשיאות של הנשיא זלנסקי לענייני יהודים, בהשתתפות עיתונאים חרדים. שם סיפר הרב הלל כהן על היחס החיובי שמקבלים החיילים היהודים באוקראינה, הרב הלל כהן הוא הרב הצבאי הראשי של אוקראינה, הרב הסביר שהחיילים היהודים באוקראינה מקבלים יחס נפלא דבר שהפריך את טענות הרוסים כי יש באוקראינה נאצים.

    הרוסים טענו ועדיין טוענים כי הסיבה שרוסיה יצאה למלחמה היא למגר את הנאציזם באוקראינה, אותם חיילים הגיעו לשבת למז'יבוז', הם התארחו יחד עם קבוצת עיתונאים חרדים שהגיעו מישראל וארצות הברית, הם סיפרו על מה שעובר עליהם ועל העתיד.

    אלי, חייל יהודי שומר תורה ומצוות, סיפר שהוא נלחם פנים מול פנים עם חיילים רוסים באזורים הכי קשים, חרסון, אודסה, ניקולאייב. הוא סיפר שהם עצרו לילה אחד מספר חיילים רוסים, שלא קלטו שהחיילים האוקראינים נמצאים מאחורי הגב שלהם, הם הפתיעו אותם, לקחו אותם בשבי והתייחסו אליהם לפי חוקי ג'נבה, לא פגעו בהם ולא ירו בהם, אפילו שהם יכלו לעשות את זה ואף אחד לא היה יודע מזה.

    אלי וחייל נוסף בשם דניאל, סיפרו: "נלחמנו פנים מול פנים, נלחמנו על הבית שלנו, לא היתה לנו ברירה, אנחנו יכולנו להרוג אותם אף אחד לא היה יודע מזה, אבל אנחנו לא עושים דברים כאלה אנחנו לא כמו הרוסים, אנחנו מתייחסים לשבויים שלנו כבני אדם, אנחנו לא מכים אותם, אנחנו נותנים להם לאכול, ויחס הגון, בניגוד גמור ליחס שהרוסים נותנים לחיילים האוקראינים, כל הדיבורים שיש נציזם באוקראינה, אלו שקרים, יכול להיות שיש פה ושם איזה שהוא בן אדם שהוא באופן פרטי עם דעות כאלה ואחרות, אבל באוקראינה מתייחסים מאוד יפה לחיילים היהודים".

    עוד סיפרו: "יש הרבה חיילים יהודים בצבא אוקראינה, כל חגים יהודיים אנחנו מקבלים אפשרות לחגוג אותם, עם כל המוגבלויות והבעיות יש לנו אפשרות להניח תפילין, להתפלל, מטבע הדברים להיות חייל יהודי באוקראינה הוא הרבה יותר קשה מאשר להיות חייל יהודי בצה"ל, אבל אני חייב להגיד שהאוקראינים עושים מה שהם יכולים לסייע לנו לקיים אורח חיים יהודי".

    video
    play-sharp-fill

    מעמד פידיון הבן שנערך במז'יבוז'

    הרב הלל כהן מי שארגן את המשלחת העיתונאים מישראל וארה"ב, חילק תפילין צבאיות מיוחדות לחיילים שנמצאות בתוך קופסאות מיוחדות לשמירה מפני גשם ומפני חום, גם ספר תורה קטן הוא נתן להם לשטח, הם מספרים שהיה להם היו זמנים קשים, הם חששו, הם לא ידעו מה הולך לקרות, האם אוקראינה תשרוד את המתקפה הרוסית אבל תוך כמה שבועות הם הבינו ש"הדוב הרוסי" הוא לא כזה מפחיד: "הוא בכלל לא מפחיד, ועם סיוע של המערב וארצות הברית, ועם סיוע הומניטרי מישראל אנחנו מקווים לנצח" הם אומרים.

    עוד אמרו: "האוקראינים התחילו לחזור לעצמם אנחנו לא מפחדים מהרוסים אם חשבנו עליהם פעם שהם מאוד חזקים, מתברר שאולי הם כמות גדולה יותר מאיתנו, אבל החיילים שלהם הם לא חיילים, הם סתם אנשים מסכנים שפוטין לקח וזרק אותם לשדה הקרב, ואמר להם לכו להילחם". לסיום אמרו: "אנחנו ננצח בעזרת השם ואנחנו נשמח אם מדינת ישראל תעשה קצת יותר מאמץ ותסייע קצת יותר בדברים שהיא יכולה לסייע ועדיין לא מסייעת".

    עשרות האורחים מישראל וארה"ב חגגו שלושה פדיוני הבן בעיירה מז'יבוז' באוקראינה במוצאי שבת. שני מבוגרים זכו להיפדות על ידי כהנים מישראל לאחר שלא נפדו כשהיו בני חודש, בנוסף תינוק שנולד בזמן המלחמה זכה להיפדות על ידי הרב הלל כהן יועץ לשכת הנשיא זלנסקי כפי שמתועד בסרטון.

    במוצאי שבת נערכו שלושה מעמדים של פדיון הבן במז'יבוז' אוקראינה בבית הכנסת שמיוחס לבעל שם טוב. תינוק שנולד בזמן המלחמה זכה להיפדות, לאחר מכן עוד שני גברים שלא זכו לפדיון הבן, חגגו את פדיונם על ידי כהנים מישראל שהגיעו לשבת מיוחדת באוקראינה.

    התינוק שנולד בזמן המלחמה נפדה על ידי הרב הלל כהן, יועץ לשכת הנשיא זלנסקי לענייני יהודים, והרב הצבאי הראשי של אוקראינה. לאחר מכן זכו להיפדות שני מבוגרים על ידי שני כהנים מישראל, עשרות אורחים מישראל וארה"ב חגגו את הפדיון של התינוק ושל שני המבוגרים, החוגגים פצחו בריקוד של שמחה.



    0 תגובות